gototopgototop

Όμιλος Χημείας

omilos chimias

School Lab

hd logo

eClass

eclass

Login



Αρχική σελίδα Ενημέρωση ΑΕΕ - Αξιολόγηση

Ενημέρωση για την Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Έργου

Νόμοι:

Ο νόμος 4142_2013 για τη συγκρότηση της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.). Ν.4142_2013 ΦΕΚ 83/τΑ/09.04.2013

Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευση ΠΔ 152/2013 ΦΕΚ 240/τΑ'/05-11-2013

 Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού - καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση και λοιπές διατάξεις (επιλογή στελεχών) Ν.3848/2010 (ΦΕΚ 71/τΑ'/19.05.2010)

Σχετικές εγκύκλιοι:

30972/Γ1/05.03.2013 (ΦΕΚ 614/τΑ/15.03.2013)

 

Χρήσιμες συνδέσεις:

Το επίσημο site     http://aee.iep.edu.gr/

Χρήσιμο υλικό     http://didefth.gr/mathimata/?p=6164


Άρθρα και θέσεις για την αξιολογηση

ΟΛΜΕ - Ανακοίνωση για την εφαρμογή της ΑΕΕ (8-1-2014) ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΚΑΙ ΤΗ ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΠΕΣΣ Ανακοίνωση για το ΠΔ 152/2013 Αξιολόγηση και ΑΕΕ (4-1-2014) εδώ......

ΕΛΜΕ ΠΕΙΡΑΙΑ Απόφαση ΓΣ για την Αξιολόγηση (17-12-2013) εδώ....

ΟΛΜΕ - Ανακοίκωση για την αξιολόγηση (7-3-2013): ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΤΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΠΕΣΣ Κριτική για το σχέδιο ΠΔ για την αξιολόγηση (12-2-2013)  εδώ....

Απόσπασμα από την έκθεση ΟΟΣΑ για το Ελληνικό Εκπαιδευτικό σύστημα (2011) εδώ...

ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΤΟΥ ΟΟΣΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ εδώ...

Εισήγηση στην Ημερίδα ΟΕΛΜΕΚ ? ΟΛΜΕ με θέμα «Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού και του εκπαιδευτικού έργου», που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο, 24 Απριλίου 2010 στη Λευκωσία: Παύλος Χαραμής - Πτυχές της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου στο πλαίσιο της νεοφιλελεύθερης παγκοσμιοποίησης

Μελέτη του ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. με θέμα: «Νέο Βαθμολόγιο ? Μισθολόγιο ? Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών»

8ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ για την Αξιολόγηση εδώ...


 Υλικό της ΑΕΕ

 ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΤΟΜΟΣ Ι:  ΒΑΣΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Περιλαμβάνει σύντομη αναφορά στις βασικές διαστάσεις της αυτοαξιολόγησης και παρουσιάζει συνοπτικά το πλαίσιο κατηγοριοποίησης του εκπαιδευτικού έργου σε πεδία, δείκτες και κριτήρια εντάσσοντάς την στον ετήσιο κύκλο προγραμματισμού και αξιολόγησης του έργου της Σχολικής Μονάδας
alt
ΤΟΜΟΣ ΙΙ:  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
Τα κείμενα του παρόντος τόμου βοηθούν τους εκπαιδευτικούς στη συστηματική οργάνωση και ανάπτυξη των διαδικασιών  της ΑΕΕ κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.  Δίδεται έμφαση σε ζητήματα  όπως  η  κατανόηση  της αλληλεξάρτησης και της αλληλεπίδρασης  των επιμέρους διαδικασιών μεταξύ τους, ο καθορισμός εφικτών στόχων, η τήρηση σταθερών βημάτων κατά την εφαρμογή τους, και η δημιουργία των προϋποθέσεων για την εδραίωση των αλλαγών στις δομέςτη λειτουργία και την κουλτούρα του σχολείου.
alt
ΤΟΜΟΣ ΙΙΙ:  ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ
Γίνεται αναφορά στη μεθοδολογία και στα εργαλεία διερεύνησης των δεικτών αξιολόγησης της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου στη σχολική μονάδα. Το υλικό αυτό αποτελεί ένα ενδεικτικό ερευνητικό πλαίσιο και συνιστά μια πρόταση προσέγγισης και διερεύνησης η οποία μπορεί να αξιοποιηθεί από τις ομάδες εργασίας στη σύνταξη της ετήσιας έκθεσης αξιολόγησης, στη διαδικασία της γενικής εκτίμησης της εικόνας του σχολείου και στη συστηματική διερεύνηση των δεικτών ποιότητας.
alt
ΤΟΜΟΣ IV:  ΣΧΕΔΙΑ ΔΡΑΣΗΣ (Πλαίσιο ανάπτυξης και παραδείγματα)
Εδώ προτείνονται διαδικασίες για την ανάπτυξη, υλοποίηση, παρακολούθηση και αξιολόγηση από τη σχολική μονάδα σχεδίων δράσης με στόχο τη βελτίωση συγκεκριμένων πτυχών του εκπαιδευτικού έργου. Επιπλέον, επισυνάπτονται και ορισμένα παραδείγματα σχεδίων δράσης.
alt
ΤΟΜΟΣ V:  ΣΧΕΔΙΑ ΕΚΘΕΣΕΩΝ
Στο υλικό αυτό περιλαμβάνονται σχέδια εκθέσεων και έντυπα για την καταγραφή και την παρουσίαση των πληροφοριών που συνδέονται με την υλοποίηση των επιμέρους σταδίων της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου στις σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Το υλικό περιλαμβάνει επίσης σχέδιο της ετήσιας έκθεσης αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου, καθώς και σχέδιο έκθεσης των αποτελεσμάτων ενός σχεδίου δράσης.
alt Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου / Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα - Σχέδια Εκθέσεων alt

 

ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ

 

Βασικά σημεία αναφοράς στη νομοθεσία σχετικά με την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών

 

Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών στη χώρα μας δεν έχει εφαρμοστεί ακόμη στην πράξη. Στην ενότητα αυτή παρατίθενται οι βασικές νομοθετικές ρυθμίσεις (Νόμοι, Υπ. Αποφάσεις και Σχέδια Π.Δ) που αφορούν στην αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών (σκοπός και στόχοι, φορείς αξιολόγησης, κτλ.) από τις αρχές της δεκαετίας του 1980 μέχρι σήμερα.

 

  1. Νόμος 1304/82: «Για την επιστημονική ? παιδαγωγική καθοδήγηση και τη διοίκηση στη Γενική και Μέση Τεχνική ? Επαγγελματική Εκπαίδευση και άλλες διατάξεις». Με το νόμο εισάγεται ο θεσμός του Σχολικού Συμβούλου με σκοπό «την επιστημονική ? παιδαγωγική καθοδήγηση, τη συμμετοχή στην αξιολόγηση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, καθώς και την ενθάρρυνση κάθε προσπάθειας για επιστημονική έρευνα στο χώρο της εκπαίδευσης».
  2. Νόμος 1566/85 «Δομή και λειτουργία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις». Ο νόμος εστιάζει στην αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών και προβλέπει την έκδοση προεδρικού διατάγματος με το οποίο ορίζονται τα κριτήρια της αξιολόγησης, η διαδικασία, ο τύπος, ο χρόνος, το περιεχόμενο και τα όργανα της αξιολόγησης, τα δικαιώματα και οι εγγυήσεις υπέρ των αξιολογουμένων και κάθε άλλη αναγκαία για την αξιολόγηση αυτή λεπτομέρεια. Επίσης στο Κεφάλαιο Δ΄ που αφορά τη διοίκηση των σχολείων και ειδικότερα στο άρθρο 11 σχετικά με τα όργανα, την επιλογή, την τοποθέτηση, την υπηρεσιακή κατάσταση και τα καθήκοντα των διευθυντών ορίζει ότι οι διευθυντές, οι υποδιευθυντές και οι προϊστάμενοι των σχολικών μονάδων μετέχουν στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
  3. Νόμος 2043/1992 «Εποπτεία και διοίκηση της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις». Σύμφωνα με την παράγραφο 6 του άρθρου 6, υπεύθυνοι της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι οι διευθυντές, οι υποδιευθυντές και οι προϊστάμενοι των σχολείων.
  4. Προεδρικό Διάταγμα 320/1993«Αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού έργου στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση». Το προεδρικό διάταγμα ορίζει την έννοια και το σκοπό της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου (άρθρο 1), όπως επίσης και τη διαδικασία αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου σε επίπεδο σχολικής μονάδας και εκπαιδευτικής περιφέρειας (άρθρο 2), του έργου του εκπαιδευτικού (άρθρο 3), του διευθυντή του σχολείου (άρθρο 4) και του προϊσταμένου γραφείου εκπαίδευσης ή γραφείου φυσικής αγωγής (άρθρο 5). Τέλος, προσδιορίζει τη διαδικασία γνωστοποίησης των εκθέσεων αξιολόγησης (άρθρο 6).
  5. Νόμος 2525/1997«Ενιαίο Λύκειο, Πρόσβαση των αποφοίτων του στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και άλλες διατάξεις». Το άρθρο 8 του νόμου ορίζει την έννοια, το σκοπό και τους φορείς αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και της σχολικής μονάδας. Επίσης, προβλέπει τη σύσταση Σώματος Μονίμων Αξιολογητών και τη διαδικασία πλήρωσης των θέσεων των μονίμων αξιολογητών.
  6. Προεδρικό Διάταγμα 140/1998: «Όροι και διαδικασία της μονιμοποίησης των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και υπηρεσιακής εξέλιξης αυτών, παρεχόμενες εγγυήσεις στους αξιολογούμενους και διαδικασία οριστικοποίησης των εκθέσεων αξιολόγησης». Στα άρθρα 1 και 2 ορίζεται ότι αναγκαία προϋπόθεση για τη μονιμοποίηση και υπηρεσιακή εξέλιξη των εκπαιδευτικών είναι η σύνταξη εκθέσεων αξιολόγησης της παιδαγωγικής και διδακτικής τους επάρκειας από τους διευθυντές των σχολικών μονάδων, τους σχολικούς συμβούλους και τους μόνιμους αξιολογητές. Επίσης, το άρθρο 3 προβλέπει ότι για την επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης είναι απαραίτητη η σύνταξη αξιολογικής έκθεσης του υποψηφίου από τριμελή επιτροπή μόνιμων αξιολογητών. Τέλος, το άρθρο 4 περιγράφει τη διαδικασία που ακολουθείται προκειμένου να εξασφαλιστεί όσο το δυνατόν αντικειμενική αξιολογική κρίση των αξιολογουμένων.
  7. Υπουργική Απόφαση Δ2/1938/27/2/1998: «Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών». Η συγκεκριμένη υπουργική απόφαση προσδιορίζει την έννοια και το σκοπό της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών της Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης (άρθρο 1), τα όργανα αξιολόγησης και τα καθήκοντά τους (άρθρο 2), τη διαδικασία αξιολόγησης των σχολικών μονάδων, στελεχών εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών από το σώμα μονίμων αξιολογητών (άρθρα 3 και 4), καθώς επίσης και τις αρμοδιότητες της Επιτροπής Αξιολόγησης των Σχολικών Μονάδων (άρθρο 5).
  8. Νόμος 2986/2002: «Οργάνωση των περιφερειακών υπηρεσιών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις». Με τα άρθρα 4 και 5 προσδιορίζονται ο σκοπός, οι στόχοι και ο χαρακτήρας της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών, όπως επίσης και τα υπηρεσιακά όργανα στα οποία ανατίθεται η ανάπτυξη, η υποστήριξη και η αξιολόγηση της όλης διαδικασίας.
  9. Νόμος 3848/2010: «Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού ? καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση και λοιπές διατάξεις». Στο άρθρο 32 ορίζεται η διαδικασία προγραμματισμού και αξιολόγησης της δράσης των σχολικών μονάδων, τα υπηρεσιακά όργανα που είναι υπεύθυνα για την κατάρτιση και τη γνωστοποίηση των προγραμμάτων δράσης και των εκθέσεων αξιολόγησης των σχολικών μονάδων.
  10. Νόμος 3966/2011«Θεσμικό πλαίσιο των Προτύπων Πειραματικών Σχολείων, Ίδρυση Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Οργάνωση του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «Διόφαντος» και λοιπές διατάξεις». Στο άρθρο 50 ορίζεται «η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων και του προσωπικού τους».
  11. Υπουργική Απόφαση Φ/361.22/116672/Δ1 της 01/10/2012«Ορισμός κριτηρίων αξιολόγησης διευθυντών και εκπαιδευτικών στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία». Στην Απόφαση ορίζονται αναλυτικά το περιεχόμενο και η η μοριοδότηση των κριτηρίων αξιολόγησης διευθυντών και εκπαιδευτικών στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία.
  12. Υπουργική Απόφαση 15/03/2013«Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας ? Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης». Στην Υπουργική Απόφαση ορίζονται ο σκοπός, το πεδίο εφαρμογής, το πλαίσιο και οι διαδικασία αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου (ΑΕΕ) στη σχολική μονάδα. Προσδιορίζονται επίσης η υποστηρικτική δομή του Παρατηρητηρίου της ΑΕΕ, καθώς και οι φορείς εποπτείας και αξιολόγησης σε περιφερειακό και σε κεντρικό επίπεδο.


Το έργο της ΑΕΕ:


Οδηγός Διαχείρισης Έργου ΑΕΕ εδώ...

Προέγκριση ΣΑΕ (συλλογικής απόφασης έργου) του έργου ΑΕΕ - Ένταξη στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) 2013 εδώ...

2η Τροποποίηση της Οριζόντιας Πράξης "Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας - Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης" με κωδικό MIS 295381 - Φυσικό Αντικείμενο της Πράξης εδώ...

Απόφαση Επιχορήγησης για την εκτέλεση με ίδια μέσα του Υποέργου 1 :
«Επιστημονική καθοδήγηση του έργου, Παραγωγή υλικού για την ΑΕΕ» της Πράξης «Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας ? Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στους Άξονες Προτεραιότητας 1, 2, 3, - Οριζόντια Πράξη» - 2η  τροποποίηση εδώ...

Απόφαση Επιχορήγησης για την εκτέλεση με ίδια μέσα του Υποέργου 3: με τίτλο «Οργάνωση, διοίκηση και διαχείριση της Πράξης - Αυτεπιστασία»» της Πράξης: ««Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας ? Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης» - 2η  Τροποποίηση εδώ...

Απόφαση Επιχορήγησης για την εκτέλεση με ίδια μέσα του Υποέργου 4: «Μετακινήσεις μελών ΕΕ, ΟΕ και Ειδικών Επιστημόνων - Αυτεπιστασία» της Πράξης «Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας ? Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στους Άξονες Προτεραιότητας 1, 2, 3, - Οριζόντια Πράξη» - 2η Τροποποίηση εδώ...

Απόφαση Επιχορήγησης για την εκτέλεση με ίδια μέσα του Υποέργου 5: «Επιμορφώσεις Στελεχών της Εκπαίδευσης, διευθυντών και εκπαιδευτικών των σχολείων» της Πράξης «Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας ? Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης» με ΜΙS 295381. ? 2η  τροποποίηση εδώ...

Απόφαση Επιχορήγησης για την εκτέλεση με ίδια μέσα του Υποέργου 6: «Εφαρμογή του
Ερευνητικού Προγράμματος της ΑΕΕ στα σχολεία» της Πράξης «Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας ? Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στους Άξονες Προτεραιότητας 1, 2, 3, - Οριζόντια Πράξη» - 2η  τροποποίηση εδώ...

Απόφασης Επιχορήγησης για την εκτέλεση με ίδια μέσα του Υποέργου 8: με τίτλο «Διαμόρφωση του Δικτύου Πληροφόρησης της ΑΕΕ» της Πράξης «Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας ? Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στους Άξονες Προτεραιότητας 1, 2, 3, - Οριζόντια Πράξη» και του αντίστοιχου ΤΔΥ8 εδώ...

Απόφαση Επιχορήγησης για την εκτέλεση με ίδια μέσα του Υποέργου 10: «Παραγωγή υλικού δημοσιότητας και προβολής (έντυπο υλικό)» της Πράξης «Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας ? Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στους Άξονες Προτεραιότητας 1, 2, 3, - Οριζόντια Πράξη» εδώ...

Συνοπτική Έκθεση Αποτελεσμάτων πιλοτικής εφαρμογής εδώ...

 


 


 


ΥπερΔι@ύγεια

Περιφερειακή Δ/νση Εκπ/σης

pde

Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής: Ενημερωτικά Σημειώματα Μισθοδοσίας

  • Αρχή
  • Ανακοινώσεις
  • Ενημέρωση
  • Υποδομές
  • Διακρίσεις
  • Δραστηριότητες
  • Εργασίες
  • Νομοθεσία
  • Online μαθήματα
  • Το blog μας